Zomaar een dak dl 2.

Weet u…..we dromen allemaal wel eens….hoop ik….maar nu kregen we de opdracht mee om te gaan dromen over ”hoe moet onze kerk eruit komen te zien”!!! Eigenlijk is dat net zoiets als dat D66 en CU samen proberen om in de regering te komen, zonder hun identiteit kwijt te raken…. LASTIG…… maaarrrrr… niks is onmogelijk!
De tweede bijeenkomst is daar, en wat was een ieder uitgerust!!! Wat hebben we geslapen en gedroomd, en wat een fantastische dromen zeg! Van een trendy Jan de Bouvries interieur tot middeleeuwse uitrusting en akoestische klankschalen, zelfs muurschilderingen van Banksy zouden kunnen. Gelukkig is er ook een gulden middenweg en zo kwam er al enigszins orde in de chaos.
Goed onze dromen zijn samengekomen, maar zoals Marco B. ooit zong “de meeste dromen zijn bedrog” (en hij is ervaringsdeskundige) willen wij er voor zorgen dat ons dit niet overkomt.

Dus gaan we op reis, een soort schoolreisje maar dan met twee personen en kerken bekijken. Als volleerde Japanners op de Keukenhof met hun kodakcamera’s hebben we de kerken op de gevoelige plaat gelegd. Deze kiekjes en filmpjes kunnen ons helpen een totaalplaatje te maken hoe wij onze kerk er over twintig jaar uit willen laten zien.

Hopelijk hebben jullie ook jullie dromen over hoe de kerk er uit moet komen te zien, dit mag u met de leden van ”zomaar een dak” delen. Graag zelfs, maar of het ook gebruikt wordt kunnen we u niet beloven. Maar laat u dit niet weerhouden om uw droom voor te leggen.

Namens ”zomaar een dak”, Jelle