Predikantenbord Tjalleberd

Onthulling predikantenbord

In de Aengwirder tsjerke werd in de dienst op zondag 5 juni 2019 het predikantenbord van de voormalige Hervormde gemeente Tjalleberd – De Knipe  onthuld.
Dit bord is op verzoek van het college van kerkrent-meesters gemaakt door onze huisschilder Matthijs Huitema. De teksten op het bord zijn aangeleverd door onze voormalige predikant, ds. Piet Nijssen.
Voor het ontwerp van het bord heeft Matthijs een studie gemaakt van andere predikantenborden, zoals ze in onze provincie voorkomen.

De zuilen stellen het geloof voor, waaruit de mensheid op steunt en vertrouwt. Het ontstaan en opbloei van de kerkelijke gemeenschap wordt uitgebeeld, lees gesymboliseerd, in de schilden boven de zuilen.
Het toepassen van eikenloof op de zuilen is gebruikelijk bij dit soort borden.

Enkele wetenswaardigheden:
Lettertype namen: Elsevier.
Schrijfletter onderaan: Amsterdamse Schrijfletter

Alles is tweemaal geschilderd, met waarlijk engelengeduld: c.a. 115 uren werk.
Matthijs heeft met veel plezier aan het bord gewerkt en dat is aan het resultaat ook goed te zien!.

College van kerkrentmeesters.