Ontmoetingsgroep Ouderenpastoraat

Thema: Conservatie en restauratie van kerkinterieurs

Op maandag 8 november verzorgt meester restaurator en kunstschilder Randolph Algera, van Galerie Autrevue in Heerenveen, een presentatie over het conserveren, restaureren en inrichten van o.a. kerkinterieurs. Misschien heeft u zijn Galerie Autrevue (die hij samen met zijn vrouw en kunstschilder Gabriëlle Westra beheert) aan de Woudsterweg weleens bezocht.

In zijn presentatie begint Algera met een globaal overzicht van restauratiewerk in kerken/rouwborden etc.  Hoe gaat het in zijn werk en wat komt er bij kijken? Daarna neemt Randolph ons mee naar de St. Clemenskerk in Nes op Ameland. Deze kerk is in 2013 door een brand ernstig beschadigd.
Randolph laat ons meekijken hoe je de Clemenskerk weer volledig inricht in harmonie met de beschilderingen die na de brand nog voor restauratie vatbaar zijn. Aangevuld met een volledige nieuwe polychromie, glas in lood ramen en meubilair is deze kerk een kerk van nu geworden. En een herkenning van het eiland Ameland.

Welkom op deze leerzame middag.

Waar: KC Nij Brongergea Tsjerke
Hoe laat: 14.30 uur