Waar & Wanneer en Wie & Wat gids

De nieuwe “Waar & Wanneer en Wie & Wat Gids” is een boekje om eerst eens aandachtig om te draaien, want het begint aan twee kanten tegelijk. Blader het op je gemak eens door en vergeet vooral het aanmeldingsformuliertje niet: pas wanneer u dat hebt ingevuld komt  het geheel tot leven. Hieronder leest u nog wat tips voor wie de keus te groot is.

Je bent jong en je kerkt wat
Het is een wijdverbreid misverstand dat de kerk alleen voor oude mensen is. Jeugd is er genoeg, je moet er alleen even naar zoeken. In de ‘Waar en Wanneer’ vind je je leeftijdgenoten op de Kinderkring, Kinderleerhuis en Kliederkerk (basisschool) en JongerenkringChill Church, Jeugddiensten, Filmavond, BBBrainstorm, Chill Church 16+ en Kwartaalse Mindfuck (voortgezet onderwijs en daarna). En ben je boven de 25, dan moet je zeker even op Zoveel te doen kijken.

Ik ben niet zo’n prater
Dadelijk toegegeven: in de kerk wordt soms wat te veel te lang gepraat. Ik doe daar doorgaans heerlijk aan mee. Maar voor wie liever met z’n handen in de weer is zijn er ook mogelijkheden genoeg. Denk bijvoorbeeld aan de filmmiddagen, tema Beeld & Geluid, het liturgisch bloemschikken en de bloemengroet, het ligconcert en de Paaskaarskring. En zo is er nog wel meer te noemen.

Muziek is meer m’n ding
Dat komt goed uit: naast de muziek in de wekelijkse (online) diensten kun je genieten van filmmuziek op de Filmavond en de Filmmiddagen of zelf meezingen in het gemeentekoor. Heb je niet zoveel tijd? Eenmalig meezingen met de Kerststraatzang is ook een mooie ervaring. Muziek is een heerlijk middel om samen te zijn, te genieten en je geloof te beleven.

Wie komt er eens langs?
Het is voor veel van onze leden één van de mooiste momenten kanten van het samen gemeente zijn: een goed gesprek of een gezellig praatje bij een kop koffie of thee. We willen dat graag aanmoedigen! Zo kunt u eens in de zoveel tijd de bloemen bezorgen. Dat is vaak een mooi moment voor gesprek. Voor Kerkbalans geldt hetzelfde. Wilt je wat dieper gaan, dan is een Persoonlijk gesprek of een Pionierswandeling misschien een goed idee. En wilt u elke maand? Dan wordt het tijd voor Bezoek in de Rondte.

Grijs en wijs
Voor u is het aanbod enorm! U hebt (hoopten wij…) ook tijd genoeg om aan meer dan één activiteit mee te doen. Natuurlijk doet u mee met de Ontmoetingsgroep Ouderenpastoraat. Maar in de Waar & Wanneer Gids staan nog veel meer interessante mogelijkheden.

Gewoon iets doen voor een ander…
Je wilt in deze rare tijden graag iets betekenen voor je medemens, maar hoe vind je een begin? Misschien kunnen we je een eindje op weg helpen met Aktie Vandaag, de Bloemengroet, de Kerststraatzang, de Commissie Groene Kerk of Bezoek in de Rondte. De meeste van deze activiteiten kosten niet veel tijd maar brengen veel plezier!

Ik zoek meer de stilte
‘Stilte is een huis voor de ziel’. En stilte is er in onze kerk genoeg te vinden. In de eerste plaats is er de Stille Verbinding: ideaal voor een dagelijks meditatief moment of wanneer je tijdens de tweede golf nergens heen kunt gaan. Als dat wel kan is de Gebedskring mogelijk iets voor je. Het ligconcert sluit ook mooi op de stilte aan.

En waar vind ik verdieping?
Een kerkelijk winterwerkprogramma kan natuurlijk niet zonder mogelijkheden om je geloof te verdiepen. Wat dacht je van een Opfriscursus Christelijk geloof? Dit seizoen spitten we daar het ‘Onze Vader’ door, voor ieder die het bidden verleerd heeft of er juist mee in een sleur dreigt te raken. En kijk dan meteen ook naar de Passiekring, daar voel je je vast en zeker ook op je plek. De bijbelstudiegroep hoort duidelijk ook in dit rijtje thuis.

Keus gemaakt?
Heb je je keus gemaakt? Vergeet dan niet om je even aan te melden. Dan weten wij precies op hoeveel mensen we kunnen rekenen. En of het door kan gaan: bij te weinig deelname komt een activiteit vanzelf te vervallen… Wil je zeker weten dat jouw favoriete kring doorgaat? Vraag dan één uit je omgeving om ook te gaan, dan maken we samen het kringetje vol. U kunt het aanmeldingsformuliertje gebruiken of appen met de vermelde contactpersoon.